Recomanacions de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) davant l'apagada elèctrica

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) es posa al servei de la ciutadania per atendre consultes i orientar sobre els possibles drets i reclamacions derivats de l’apagada elèctrica.

Què cal tenir en compte?
En primer lloc, és important valorar si heu patit algun dany o perjudici, com per exemple:

  • Electrodomèstics espatllats
  • Aliments malmesos a la nevera
  • Bitllets de transport cancel·lats
  • Espectacles o serveis no prestats

Un cop identificats els danys, caldrà determinar l’origen de l’apagada. No és el mateix si es tracta d’un cas de força major (condicions meteorològiques, terrorisme, etc.) que si es deu a una negligència de les companyies elèctriques. Un cop es conegui l’origen, sabrem si tenim dret a reclamar i a qui adreçar-nos. 

Recomanacions bàsiques:

  • Recolliu tota la documentació disponible: factures, tiquets, pressupostos de reparació, etc.
  • Reviseu les assegurances que tingueu contractades, que podrien cobrir part dels danys.
  • Si teniu dubtes o necessiteu assessorament, demaneu cita amb l’OMIC a través del telèfon 937540500 o el correu electrònic: omic219@vilassardemar.cat.

Per a més informació, podeu consultar el web de l’Agència Catalana del Consum.