Del 12 al 30 de juny, sol·licitud d'ajuts per a l’escolarització i menjador a l’Escola Bressol Municipal

Consulta els criteris i els requisits per demanar-ho

Del 12 al 30 de juny és el termini per sol·licitar els ajuts a l’escolarització a l’Escola Bressol Municipal (0-3 anys) per a infants empadronats en el municipi de Vilassar de Mar. El lloc de presentació és l’edifici de l’Escola Bressol Municipal situat a l’avinguda Eduard Ferrés, 168.

Es podrà  sol·licitar ajut econòmic per l’import d’escolarització i menjador i casal d’estiu de l’alumnat de l’Escola Bressol Municipal d’Infantil 1 i lactants i del menjador i serveis complementaris d’acollida, permanència i casal d’estiu d’Infantil 2. En cas que el pare, la mare o tutor/a legal de l’infant, en la franja horària d’11 a 15 hores, no treballés o no fes cap activitat  formativa,  no  es  podrà  sol·licitar  ajut  de  menjador.  Es  podrà  fer  alguna  excepció  en  aquelles  situacions tractades  conjuntament amb l’EBAS de l’Ajuntament de Vilassar de Mar en les quals existeixi una situació de risc per l’infant.

Tindran accés a un ajut per a l’escolarització a l’Escola Bressol Municipal aquelles  persones  sol·licitants,  les  unitats familiars de les quals reuneixin uns requisits en l’àmbit econòmic (renda per càpita mensual inferior a 426,76 €) i en l’àmbit social. Els criteris de puntuació es poden consultar a l’apartat 9.4 de la convocatòria.

Fora del termini de sol·licitud, i durant tot el curs escolar, es podrà sol·licitar l’ajut econòmic per a l’escolarització a l’Escola Bressol Municipal en els següents casos:

-Alumnes nouvinguts a la comarca: noves incorporacions, noves matrícules i alumnes preinscrits, que en el termini de presentació de sol·licituds no tenien plaça assignada.

-Alumnes amb situacions sobrevingudes: quan la situació econòmica i/o laboral familiar s’hagi vist greument afectada per causa de força major. En aquests casos correspondrà estudiar la nova situació i caldrà que les persones sol·licitants l’exposin i l’acreditin documentalment. Així mateix, caldrà demanar la documentació econòmica corresponent per tal de determinar els nous rendiments de la unitat familiar.

Documentació específica a presentar per sol·licitar als ajuts per a l’Escola Bressol Municipal:

  • Fotocòpia DNI / NIE / Passaport de la persona sol·licitant.
  • Certificat de convivència actualitzat (3 mesos) de la unitat familiar.
  • Fotocòpia de l’últim rebut d’hipoteca o lloguer.
  • En cas de separació, fotocòpia de la resolució judicial (conveni de separació).
  • Títol de Família Nombrosa, si s'escau.
  • Títol de Família Monoparental, si s'escau.
  • Certificat de discapacitat i / o grau de dependència, si s'escau.
  • El full de consulta de dades fiscals de tots els membres majors de 16 anys (exercici 2022).
  • En cas d’autònoms, declaració de la renda (exercici 2022).
  • En  cas  que la situació econòmica i/o laboral familiar s’hagi vist greument afectada per causa de força major respecte a l’exercici 2022: fotocòpia de l'últim full de salari (dels membres de la unitat familiar que treballin: pare, mare, fills i filles grans, avis i àvies, etc.) i / o declaració jurada d’ingressos, i fotocòpia dels moviments bancaris dels darrers tres mesos, en cas que no es puguin aportar els fulls de consulta de dades fiscals de tots els membres majors de 16 anys.
  • Fotocòpia del carnet d’atur dels fills i filles majors de 16 anys o justificant d’estudis.