A partir de l’11 de juny, els Serveis Socials i l’OAC reprenen l’atenció presencial amb cita prèvia. A més, es crea un nou servei, l’Oficina Covid

Vilassar de Mar reobrirà l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament i l’atenció presencial de Serveis Socials, exclusivament amb cita prèvia, a partir del pròxim dijous 11 de juny. A més, es crea un nou servei, l’Oficina Covid, amb tres punts d’atenció, especialitzada en la tramitació dels ajuts que s’han posat en marxa des de l’Ajuntament i en la informació de les ajudes que s'han posat en marxa des d’altres administracions per donar resposta a la crisi de la Covid-19. Els tres serveis (OAC, Serveis Socials i Oficines Covid) requereixen de cita prèvia tant per a atenció telefònica com per a atenció presencial. L’objectiu de la cita prèvia telefònica és no perdre cap trucada si les línies estan ocupades.

Durant la crisi de la Covid-19, tant els Serveis Socials com l’OAC han continuat funcionant a través de l’atenció telefònica i telemàtica atenent les consultes de la ciutadania i a partir de l'11 de juny ho faran de forma presencial amb cita prèvia.

L’Oficina Covid es crea per oferir suport i assistència a la ciutadania amb les gestions relacionades amb les mesures econòmiques i socials (ajuts, subvencions) que s’han posat en marxa tant des de l’Ajuntament com des d’altres administracions per donar resposta a la crisi de la Covid-19. L’objectiu d’aquest nou servei és oferir un acompanyament personalitzat en les gestions que la ciutadania hagi de realitzar. Hi haurà tres oficines Covid perquè la ciutadania triï en funció de la proximitat al domicili: sala cultural M. Roser Carrau (c. Montserrat, 8); Centre Cívic Lluís Jover (c. Lluís Jover, 22) o Centre Social Les Pinedes-La Xinesca (c. Santa Eulàlia 142).

Com sol·licitar la cita prèvia per atenció presencial i atenció telefònica i per a quins tràmits o gestions?

Serveis Socials:

  • Cita prèvia: omplint el formulari: https://www.vilassardemar.cat/seu_electronica/tramits/cita-previa
  • Tràmits i consultes a realitzar: atenció, orientació i assessorament sobre tots els serveis i prestacions als quals poden accedir persones i famílies que es troben amb alguna necessitat social o en situacions de vulnerabilitat i dependència. Serveis Socials diagnostica la situació social i elabora un pla de treball per promoure millores en la situació familiar i social de l’usuari i gestionen els recursos i prestacions disponibles.

OAC (Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament):

Atenció presencial:

- Atenció general

- Obtenir IDCAT

- Alta al padró municipal d’habitants per canvi de residència o naixements

- Canvi de domicili

- Certificats d’empadronament

Atenció telefònica:

- Ajuda alta IDCAT mòbil 

- Gestions amb el cementiri

- Demanar cita prèvia

- Queixes, suggeriments i propostes 

Oficines Covid

- Tramitació de la subvenció municipal per a la represa de l’activitat comercial i empresarial 

- Informació de mesures econòmiques i socials per a empreses i autònoms d’altres administracions (Generalitat i Estat)

- Informació d’ajuts de consum 

- Informació de l’ingrés mínim vital

 

La reobertura dels serveis de l’Ajuntament, així com d’altres equipaments i instal·lacions municipals, serà esglaonada per assegurar en tot moment la salut i seguretat de la ciutadania i del personal que hi treballa. Ja s’han condicionat els espais perquè es respectin les distàncies de seguretat i les mesures higièniques, amb la col·locació de senyalització específica, mampares allà on calgui i dispensadors de gel hidroalcohòlic, entre d’altres. Per accedir-hi, serà obligatori l’ús de mascareta i rentar-se les mans amb gel hidroalcohòlic.