Aquest tràmit permet d'una banda, l'alta, modificació o baixa (per mort o canvi de domicili) en el cens els animals de companyia als gossos, gats i fures que resideixen al municipi.
A part de l’alta al cens, han de dur d'una manera permanent pels espais o les vies públiques una placa identificadora o qualsevol altre mitjà adaptat al collar en què han de constar el nom de l'animal i les dades de la persona que n'és posseïdora o propietària.
La persona propietària d’un animal de companyia.
Durant tot l’any.
La persona propietària o posseïdora d'un gos, un gat o una fura té un termini de tres mesos des del naixement de l'animal o de trenta dies des de la data d'adquisició de l'animal, el canvi de residència, la mort de l'animal o la modificació d'altres dades incloses en el cens per comunicar-ho al cens municipal.
- Ser major d'edat.
- Haver identificat l'animal mitjançant la implantació d'un microxip homologat
Per la naturalesa del tràmit no es contempla.
- Per l’alta
- Imprès de la sol·licitud específic.
- Dades identificatives de la persona propietària (física-DNI/NIE o jurídica-NIF), o bé dades i autorització de la persona que la representi.
- document acreditatiu de la identificació de l'animal de companyia on constin les dades següents:
- Espècie i raça.
- Sexe.
- Data de naixement.
- Número microxip homologat
- Domicili habitual de l'animal.
- Si la persona propietària té dret a exempció en el pagament de la taxa:
- Documentació acreditativa conforme esta esterilitzat i/o contracte d’adopció d’una entitat protectora d’animals.
- Per la modificació o baixa al cens d'animals de companyia cal aportar la següent documentació complementària:
- Dades identificatives de la persona propietària (física-DNI/NIE o jurídica-NIF), o bé dades i autorització de la persona que la representi.
- Si el motiu de la baixa en el cens és la defunció de l'animal:
- Còpia del certificat veterinari de defunció de l’animal o de la baixa del microxip.
- Si es canvia el titular de l'animal:
- Formulari degudament omplert i signat per l’anterior i pel nou propietari de l’animal.
Per a la inscripció 29,00€, segons ordenança vigent:
Els que s'indiquin en la notificació de la liquidació.
Cal que empleneu la sol·licitud i l'adjunteu escanejada junt amb la documentació necessària, al tràmit d'instància genèrica.
A l'OFICINA D'INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA- OIAC. Per tal de facilitar l’atenció presencial, us recomanem demanar CITA PRÈVIA.
A CAN BISA
Portar omplerta la documentació necessària.
Enviant tota la documentació a:
Ajuntament de Vilassar de Mar
Plaça de l’Ajuntament, 6
08340 Vilassar de Mar
• Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
• Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
• Decret legislatiu 2/2008, de 15 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de protecció dels animals.
• Decret 6/1999, de 26 de gener, de condicions de manteniment d’animals de companyia.
• Decret 328/1998, de 24 de desembre, de la Generalitat de Catalunya, sobre identificació i registre d’animals de companyia.
• Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
• Ordenança municipal de tinença d'animals.
• Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
• Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les ordinàries del procediment administratiu.
La identificació dels animals de companyia constituirà un requisit previ i obligatori per realitzar qualsevol transacció de l'animal i consisteix en una marca que identifica l'animal i que haurà de figurar en qualsevol documentació que faci referència a l'animal.
Els gossos, els gats i les fures han de ser identificats mitjançant un dels sistemes següents, que s'adaptaran en tot cas a la normativa de la Unió Europea:
a) Una identificació electrònica amb la implantació d'un microxip homologat.
b) Altres sistemes que es puguin establir per via reglamentària.