Tràmit a través del qual es pot sol·licitar l’Ajutpimes 2022.
a) Programa 1: Incentius a la inversió
Persones desocupades que s’incorporin al món laboral com a autònoms individuals o autònoms integrats en una societat civil o mercantil de nova creació, i que hagin causat alta inicial en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) a partir de l’1 de gener de l’any 2022 i que no hagin obtingut cap subvenció de l’Ajuntament de Vilassar de Mar per aquest concepte, en els últims 2 anys previs al de l’aprovació de la convocatòria.
No podrà beneficiar-se de les ajudes regulades en aquestes bases les persones treballadores que hagin exercit la mateixa activitat o similar amb caràcter d’autònom en els dotze mesos anteriors a la data d’alta al RETA.
b) Programa 2: Incentius a la contractació
Petites i mitjanes empreses legalment constituïdes, d’acord amb la definició utilitzada per la Comissió Europea a la seva Recomanació 2003/361/CE, o autònoms, que contractin per un període mínim de 6 mesos i a jornada complerta (contractes iniciats entre l’1 de juliol de 2021 i el 30 de juny de 2022), a persones desocupades empadronades al municipi de Vilassar de Mar, inscrites a l’oficina del SOC i al Servei d’Intermediació Laboral Municipal i que no hagin obtingut cap subvenció de l’Ajuntament de Vilassar de Mar per aquest concepte, en els últims 2 anys previs al de l’aprovació de la convocatòria.
Es podrà demanar l’endemà de la data de publicació de la convocatòria i fins al 31 de març de 2023.
No tenir deutes amb l’ajuntament ni estar afectat per cap dels supòsits que preveu la llei General de Subvencions.
Per al Programa 1: Incentius a la inversió: Societats civils o mercantils de nova creació o persones en règim d’autònoms que:
- Siguin societats o persones usuàries del Servei d’Intermediació Laboral Municipal de Vilassar de Mar.
- Hagin fet l’actuació objecte de subvenció en un local situat al municipi.
- En cas de persones físiques, que estiguin empadronades al municipi amb una antiguitat mínima de 1 any o 5 anys discontinus.
Per al Programa 2: Incentius a la contractació: Empreses que hagin formalitzat un o dos contractes laborals entre l’1 de juliol de 2021 i el 30 de juny de 2022, amb persones:
- Empadronades al municipi amb una antiguitat mínima de 1 any o 5 anys discontinus.
- En situació legal d’atur.
- Usuaris/es del Servei d’Intermediació Laboral Municipal.
- No haver efectuat acomiadaments de treballadors/es, regulacions d’ocupació o acomiadaments objectius en els 3 mesos anteriors a la data de contractació per a la qual se sol·licita la subvenció.
- Tenir la seu social principal o una de les seus de l’empresa a Vilassar de Mar.
El termini per a l’atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.
La manca de resolució dins el termini indicat tindrà efectes desestimatoris.
- Sol·licitud tipus (ajutpimes2022).
- NIF/ NIE / Passaport vigent de la persona sol·licitant o CIF en cas de persona jurídica.
- NIF/ NIE / Passaport vigent de la persona representant.
- Declaració censal d’Inici d’activitat.
- Alta com a persona autònoma (en cas de persona física).
- Escriptura de constitució o Estatuts (en cas de persona jurídica).
- Certificat de titularitat del compte bancari on es podrà ingressar l’import de l’ajut.
- Certificats d’estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries (AEAT) (No cal aportar si autoritza la consulta de les dades).
- Certificats d’estar al corrent amb la Seguretat Social (No cal aportar si autoritza la consulta de les dades).
O bé:
- Sol·licitud d’aplaçament de pagament d’obligacions tributàries o de Seguretat Social.
DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA
Programa 1: Incentius a la inversió
- Descripció dels projecte i de les característiques de l’establiment fent constar l’adreça de l’establiment on es fa o farà l’actuació. En cas d’acreditar despeses d’obres, incloure fotografies d’abans i de després de fer l’obra. Relació de totes les despeses d’inversió que s’acrediten.
- Factura i comprovant de pagament de les despeses /inversions realitzades.
- Rebuts pagament quota d’autònoms des de la data d’alta fins al moment de sol·licitud de la subvenció (mínim 6 mesos).
Programa 2: Incentius a la contractació
- Resolució alta empresa en la Seguretat Social i assignació Codi Compte Cotització.
- Contracte/s de treball formalitzats.
- Rebut de liquidacions de cotitzacions de treballadors/es.
- Relació nominal de treballadors/es.
- Relació de liquidació de cotitzacions de treballadors/es.
- NIF/ NIE de la persona contractada.
- Documentació acreditativa de ser una persona amb diversitat funcional física, psíquica o sensorial reconeguda per la Generalitat de Catalunya de més del 33%.
- Documentació acreditativa del temps en que es troba o s’ha trobat en situació d’atur. Informe SOC.
- Vida Laboral.
DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA
Qualsevol altra documentació acreditativa de la inversió realitzada o de la contractació dels treballadors/es.
Sense cost.
Cal que:
- Empleneu i guardeu la Sol·licitud tipus (ajutpimes2022).
- Escanegeu la documentació necessària.
- Inicieu el tràmit.
- Adjunteu tota la documentació al tràmit d'instància genèrica.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. - Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Bases reguladores per a la concessió de subvencions a autònoms, petites i mitjanes empreses, per fomentar l’ocupació i l’activitat econòmica.
- Convocatòria per a la concessió de subvencions a autònoms, petites i mitjanes empreses, per fomentar l’ocupació i l’activitat econòmica de l’ajuntament de vilassar de mar, corresponent a l’any 2022 (ajutspimes2022).
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Art. 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les ordinàries del procediment administratiu.
Per a més informació podeu enviar un correu electrònic a: promoeconomica@vilassardemar.cat